2013-03-09

Vinna!


Vi tänkte leka en liten rolig lek, men vet dock inte hur lång leken blir. Ni, kära läsare, får delta och skriva era förslag i kommentarfältet (antar att det går lämna kommentarer). Och som alltid i familjen Endre, man ska vinna. Vi tränar, spelar, leker för att vinna. Spelar egentligen ingen roll vad vi gör, reglerna måste vara spikraka och fuska får man inte! Det kan handla om innebandy, vem lyckas göra mest mål på mig, vem har fyndat snyggaste outfit, vem "vinner" i beer pong, det finns ingen "uppvärmingsfotboll" utan det är dödseriöst... Ni fattar. Winners writes the history.

Vi har t.ex. kört under säsongen en 3 mot 3 övning som kallas "Regeln". Det är inte svårt att gissa hur den gick i början..? En hel del gnäll, sura spelare, en mållös och småsur Tom, mängder av frustrerade kommentarer "Nej, det var ingen pass!", "Hon tjuvar!", "Så får man väl inte göra?!". Efter en hel säsong har vi fått en bra rull även i den här övningen, men fortfarande har vi 15st poliser som har stenkoll om man råkar bryta regler. Man ska vinna, men man ska göra det ärligt!

Men just det, vår lek. Den heter "Gissa vem?" och är väldigt enkel. Jag ställer frågan och ni ska gissa vem/vilka står i rampljuset. Vissa frågor kan vara busenkla, vissa svar kanske vet bara jag. Har bestämt att man kan vinna bara Glory and Reputation, eftersom jag tror att nästan alla kommer svara rätt. Och visst, snabbast får ju mest Glory and Reputation! Svarstiden är oviss, ni märker väl när jag publicerar rätta svaret.
  
Round 1. 
Den här människan äger en dator som har blivit bortglömt lite överallt. Man kan vara förvånad att datoren fortfarande finns..! Några exemplar:

”Vi har mottagit en datorväska som har hittats från restaurangtorget, lämnas mot beskrivning.”
”En laptop ligger kvar på säkerhetskontroll, lämnas mot beskrivning.”
”Jävlar, min dator ligger kvar i flygplanet..!” (När vi har gått en liten bit inne i terminalen)
”Du, får jag låna bussnycklar, min dator ligger kvar i bussen..?”(Klockan ett på natten, efter en lååååång och jobbigt resa.)

/ #70 Liisa Kokkonen

2 kommentarer: