2013-03-23

Ordbajs

För en gångs skull jag faktiskt känner att jag vet inte vad jag ska skriva. Vi kan skylla på bastun... Vi kom till Västerås under eftermiddagen, käkade lunch och sedan dess har vi haft tid att göra vad vi vill. Några duktiga pluggade, några var i stan, vi var tre stycken som badade och bastade, några tog en löpvarv i solskenen. Nu är ungefär hälften av laget i Kristiansborghall och ser innebandy, Västerås-Skogshall, och vittnar hur det bestäms över IBK:s framtid.

Under slutspelen är det tillåtet att allt går runt den orange lilla plasbollen. På vägen upp kollade nästan alla gårdagens match på buss-tv. Sällan finns det filmer i bussen som alla vill kolla, eller att ingen gnäller mot. Men att spela match, kolla matchen dagen efter, gå se en innebandymatch till och spela en match själv imorn, där tycker att det kan va skönt att göra nånting annat.

Det är ju ganska skönt att vi har verkligen ingen press på oss att vinna imorn. Ingen kommer att skylla på oss av en misslyckad säsong om Mora drar längre strået. Mora är ett lag som ska till finalen och vinna SM-guld. Vi har allt att vinna, Mora har allt att förlora. Tänk om, tänk om, imorn kliver en helt ny Endre på plan som kör med den aggressiviteten och attityden vi har haft hemma och faktsikt kör över Mora. Det skulle va årets skräll. Visst är det skönt, när ingen förväntar nånting från oss? Vi kan gå in på plan avslappnade, med ett jäkla attityd och köra som dårar.



Appråpå bilden och frågan jag ställde här om dag. Jag har varit i Visby 2007 i Ica Maxi-cup och spelat mot Endre, Balrog och någon 1-div. lag. Det var också året när jag gick upp i A-laget. Jag minns hur vi tänkte då att man skulle aldrig kunna orka med såna spelresor och tänk om man skulle va tvungen och åka båt till varje bortamatch, även till de närmaste bortamatcher. Man skulle aldrig kunna klara av det där... Heh.

Helt plötsligt är man här, har rest snart fyra år fram-och tillbaka och tycker fortfarande att det är skitkul, även om det visst är lite jobbigt att åka båten på söndagkvällen. Men det är bara att åka båt och fyra timmar i bussen är ganska lagom. Jag mindes inte alls att det var verkligen Visby och Endre och Södervärnshallen där jag spelade min A-lagsdebut, inte innan jag några år sen kollade gamla matchbilder och hittade en bild där allt är bekant, men nånting inte riktigt stämmer.

Fan vad jag är bra att trolla fram text även om jag har ingenting att säga..!

/ #70

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar