2013-03-05

Slite

Tisdagar brukar vara dagar när man faktiskt kan får gjort nånting när vi har en tidig träning. Också annat än duscha-äta-sova. Tisdagsträningar brukar innehålla mycke övningar och lite mindre spel och så blev det också idag, förutom att vi hann knappt alls spela tvåmål. Vi får ta det tillbaka imorn istället. Vi flyr Ladies slutspelsbubbla till Slite och spelar en träningsmatch mot Endre U-lag som förbereder sig för att kvala uppåt.

Vi är så bortskämda spelare att första tanken är alltid att "o nej, måste vi till Slite?" när vi tränar där (typ tre gånger/vinter). Sen kommer man ihåg att förresten, halvtimmes bilresa till träning är in-gen-ting om man bor på fastlandet eller i Finland. Man tänker lätt att Slite-city är lååååångt bort när det är på andra sidan av ön. När jag gick i gymnasiet i Helsingfors tog det halv timme till skolan, 40min till morgonträning om man inte fick skjuts och 15min till egna träningar. Nu tar det 8min till jobbet och 4min till hallen... Perspektiv, perspektiv. Fy jag, fy vi.

Det här är ju ändå slutspelsblogg så vi kan ju lika bra ta en liten titt hur det ser ut. I år kommer slutspelen vara väldigt tuff. Det blir tuffare än att spela i VM där man spelar 6 matcher inom 1,5 veckors tid utan att behöva resa. Vi spelar 5 matcher inom en vecka och får resa varannan dag. I "värsta" fall kan det bli 10 matcher inom dryg två veckors tid. Det är sjukt.

Med andra ord, det kommer bli en väldigt intensivt bubbla och man ska njuta av varenda sekund med stor hjärta och öppna armar. Och hoppas att alla har sitt jobb kvar när vi någon dag kliver ur bubblan och säger hej till livet utanför innebandyplan.



Våra preliminära matchdagar för kvartsfinalserie är (hoppas jag inte ljuger för mycke)
Fre 15/3 (borta)
Sön 17/3 (hemma)
Ons 20/3 (borta)
Fre 22/3 (hemma)
Sön 24/3 (borta)

Vi får återkomma med spekulationer vem ska välja vem lite senare i veckan. Vad tror vi, vem skulle vi helst möta, hur kommer matcheserier sluta.

/ #70 Liisa Kokkonen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar