2013-03-12

Sömntåg

Vi snackade igår vid middagsbordet om slutspelen och hur viktiga dom oviktiga saker kan vara. Det kan bli avgörande hur mycke vi sover, att man sover rätta timmar, att man äter rätt och tillräckligt ofta, att man tar 5 extra minuter för uppvärming och nedjogg. Det laget som lever mest professionellt har största chans att gå långt. Jag har inte själv hört ordet "sömntåg" tidigare, men innehållet av ordet är bekant. Man borde gå lägga sig vid första gäspningen.

Om jag skulle följa min sömntåg, skulle jag vara omboard all the time. Tycker att Mats kunde förklara det här också till mina chefer så att jag kunde faktiskt sova när jag känner att det behövs (alltså ungefär jämt, som en nyfödd bebis).

Jag har en special intervju på gång, men min dagliga rutiner blev helt förstörda pga en utbilning på jobbet. Kroppen och knoppen blir förvirrad när man inte får sin fika klockan nio, när man inte har tid att läsa dagens tidningar, när man missar (!!) förmiddagsmellanmål. Sista 45min innan lunch hjärnan registrerar "blaa (jag är hungrig) blaa bostadstillägg blaa blaa (behöver mat) kvalitetskontroll blaa blaa (vad är klockan) blaa blaa".

Vi kanske kan avslöja rätta svaret för Round 1. i "Gissa Vem?" Det är nog inte en stor överraskning att den jämt bortglömd dator hör till vår lagledare Göran Nährström. Han som tappade bort sitt huvud om det inte satt fast. Eller han som har någon gång glömt att Hanna Sihlman är med i laget och skulle faktiskt åka med på båten.

Endre IF bjuder en bild där dagens stjärna har fått väldigt passande resekläder.


/ #70

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar