2013-03-17

Gameday 2

Skönt att få sova i egen säng, vakna strax över sju till solen och härliga vårväder. Har hunnit göra redan lite allt möjligt och börjat förbereda mig för kvällens fight. Lugn morgon, baka bröd, ta en lång morgonfika med brorsan och bebisen på andra sidan av skärmen... Snart blir det en liten promenix i solen. Idag ska vi njuta och ha roligt! 

Slutresultatet blir så mycke bättre när man vill, när man njuter av det man gör, när man gör det med Stor hjärta. Skulle jätte gärna köpa den här killens musik, men han inte vill typ sälja något. Han gör musik därför att han älskar och vill ha roligt. Och det kan man också höra.


Tycker fortfarande att det är lite löjligt att spela svensk nationalsång innan varje match. Och det känns jätte konstigt att det kommer bara svenska nationalsång. Man är ju lite van vid att när man hör den svenska, får man också sjunga den finska. Det är nog ett inbyggt hatreflex i finskorna mot den svenska nationalsången och åtminstone jag känner att jag måste få väcka min finsk sisu som motvikt. Det måste finnas en balans i världen.

Helt sjukt att man får gåshud med att lyssna låten som borde absolut vara vår nationalsång istället för Maamme-laulu. Ett underbart sätt att stanna för 10min och hitta lugnet innan matchen.


Den enda jag lovar göra idag är att njuta 110% av att få spela slutspel i Södervärn. Njuta och ha roligt. Med det kommer man jäkligt långt!

Okej, jag lovar också att ha med mig lite den här attityden:



/ #70

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar