2013-03-25

Svaret...

Känner mig skyldig att ge svaret till sista "Gissa Vem?". Jag var lite taskigt och ställde en klurig fråga. Jag blev också lite förvånad att även inom laget hade ingen en aning vem det är... Och några blev lite besvikna över svaret.

Men, det var någon som skrev kommentar och gissade en målvakt. Och det stämmer. Jag hörde den här historian från Lasse-buss-Lasse på någon resa förra året.

Han (jaja, det är han...) var hockeymålvakt och av någon anledning blev han lite frustrerad i mål. Han kastade upp sin handske och den fastnade i nätet i taket. Dom var tvungna och ringa in vaktmästaren som fick plocka ner hans utrustning, när han satt på bänken och tog lungt. Han fick sin utrustning och fortsatt spela som ingenting hade hänt.


Fortfarande en frågetecke vem det är? Vi har ju nämligen två f.d. hockeymålvakt i ledarstaben (visste ni det?). Nuförtiden när han är med på bänken, är han iskall. Den lungnaste människan jag vet. Ibland undrar man om han är ens där...

Ja, det är ju vår bästa busschaufför Myrten! Och den andra hockeykeeper är ju Micke. Han är ju inte riktigt lika lung på bänken som Myrten...

/ #70

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar