2013-03-22

Gameday 4

Idag är den perfekta dagen att vinna. To day is the day..!

Jag hade en väldigt intressant nio fika -diskussion idag om mitt favoritämne, mental träning, med EM-Ove. Han är också väldigt insatt i ämnet och vi kom överens att mental träning är väldigt underskattat inom innebandy. Varför lägger man ingen tid för att ta hand om huvudet, när man ändå lägger så mycke tid att jobba med boll och klubba?

Vi diskuterade hur stor skillnad det kan bli när man har den mentala styrkan. Hur mycke såna små små pyttelite saker påverkar hela kedjan, hela laget, hela hallen, i gott och ond. Man kan påverka otroligt mycke bara med en sådan grej som kroppspråk. Visa att idag är jag här, idag är jag stor, idag är min vilja gjort av titan, idag ger jag aldrig nånsin upp. Ge en blick och visa att "för i helvete vi har den här!", visa med hela kroppen att idag är min dag.

Känn hur man växer en halv meter när man kliver in på plan framför flera hundra Endre-fans och dom hejar bara för oss. Hur mycke man får kraft och styrka av den otroligt sköna känslan när du får hela hallen att spränga. Hur underbart det är när du känner med hela kroppen att idag ingen går genom mig.

And just to make my point:

Vinnare

Förlorare

Vinnare

Förlorare

Vinnare

Idag kommer jag vara STOR och Stark. Idag kommer jag visa med hela min kropp att det är min dag. Idag ger jag allt och lite till. Och Jag kommer att ha ögon på alla andra. Jag kommer att kräva från varenda spelare och ledare att visa vinnar-attityden genom hela 60min, och mer om det behövs. Det är attityden och den mentala viljan som ger oss en vinst idag.

´

Idag ska vi se till att det är vår dag!

/ #70

2 kommentarer:

  1. Klart ni fixar det :-)

    SvaraRadera
  2. ....och så blev det!!! :D GRATTIS!!!!

    SvaraRadera