2013-03-06

En helt vanlig tisdag!

Vi tänkte köra en liten serie om innebandyspelares vardag. Hur en vanlig tisdag ser ut för oss? I det första avsinttet får vi kika in i Sabbes dag!

Uppstigning 7.30, sovmorgon när man börjat 06.00 fem dagar i rad. Misslyckas såklart komma upp i tid, 2 snoosningar senare o det börjar bli knappt med tid! Lektion med Innebandygymnasiet 8.30 står på schemat. Hinner kasta i mig lite yoghurt o finn crisp, skulle behövt kaffe oxå men d hinns inte med.
1 timmes teknikträning står på schemat o som vanligt utförs det med bravur, älskar spelare som verkligen vill utvecklas.
09.40 måste hitta på nåt att fördriva tiden med fram till dagens naprapatbesök 10.20. Kommer på nåt riktigt välbehövligt, tvätta o dammsuga bilen får d bli. Inte en dag för sent! Glider in till nappis med min 80 åriga kropp för 1000 gången den här säsongen. Ström, knaka, bända o vrida samma behandling som vanligt. Ischias smärtor från hell, men sånt tränger man undan så här i slutspelstider.
Beger mig hemåt, dags för lite påfyllning i magen o en kaffe. Fastnar i soffan framför ett avsnitt McGyver!! Klockan närmar sig 12.30, fan nu måste jag stressa igen! Laga mat o packa träningsväskan innan avfärd till mitt ordinarie jobb. 14-21.26 ska avverkas idag, med ett litet avbrott vid 17.30 för träning. Vilket innebär att 21.26 inte blir kvällens hemgång utan träningstimmarna ska jobbas in! Lämnar arla runt 23, hem o dö!

God natt världen! Ännu en dag har passerat i en helt vanlig innebandyspelares liv.

/ Sabbe #21

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar