2013-03-19

SJUKT!

Första hemmamatchen jag missat i Södervärn på 18 år. [Göran här har anmält sig till en mattelektion till onsdag. Ewa Jansson spelar sin 16. säsong i Endre och har varit med från början. Då Endre var en grupp med snorungar som spelade i skolsalen mot killar (vi har hört historian ganska_många_gånger). Hur Göran har fått ihop 18år? Och samtidigt minns jag att Anete har varit väldigt duktig vikarie-Göran några gånger under hösten. Så ta allt med lite nypa salt! Red. Anm.]
Kul? Nej, avskyvärt. Värsta jag varit med om på länge.
Tack till Lasse som sänder på webben och Radio Gotland som också webbsände.
Kan meddela att febern inte gick ned precis.

Så jävla gott och se laget kämpa som dem gjorde och göra allt rätt som vi inte gjorde rätt i Mora. Vi gör Mora dåliga/sämre och vi höjer oss till den nivå som vi vet att vi kan ligga på om vi gör rätt och har rätt inställning.

Nu jävlar Mora har ni press på er. Ni måste nog vinna på onsdag annars är det Ten and out i ett kokande Södervärn på fredag.

Jag har tjatat om det hela säsongen. Med den generationsväxling vi hade och de skador som vi fick, så är det helt, helt sjukt att vi gör det vi gör.
Semifinal? Det vore sjukt kul!

Jag skiter i om jag har 40 graders feber på onsdag. Jag kommer att köra upp till Mora med bil i vilket fall som helst.

/ Göran #60 år

2 kommentarer:

  1. På påsken 1995 spelade Endre skola klass 6 sin första match i Södervärn. Okey, det fattas två veckor!!

    SvaraRadera
  2. Bara du nu inte smittar tjejerna med feber...huu,hemska tanke ;)

    SvaraRadera