2013-03-18

En helt vanlig onsdag

Vi fortsätter med serien en helt vanlig tisdag, fast det blev en titt till en vanlig onsdag istället.

6:00 Klockan ringer och dags att gå upp med den sköna dvärg-kören. Knappar på färdigladdad kaffebryggare (lata människor är dom smartaste –lillebror), äter frukost vid digitala tidningar och förbereder mig till jobbet.

6:50 Lämnar den gråtande hantverkarsjälen i bilen, stämplar in, lägger hjärnan på hyllan och förvandlar mig till en kontorsråtta. Väcker huvudet med lite surf på nätet, skriva lite blogg, fixa musik till hörlurarna och dags att börja med världens härligaste uppgift med hyreshöjningar.

Jobba, jobba, jo-o-bba. Pensionärer blir glada för höjda bostadstillägg, förhoppningsvis!

8:50 Dagens höjdpunkt: nio-fika! En liten promenix till Statoil för kaffe och hälsa Micke och dom andra stamkunder som sitter där och snackar skit varenda morgon. Den här stunden på dagen missar jag bara om jag är sjuk eller sitter fast på något möte/utbildning. Man kan inte tjura och va på dåligt humör om man tar en fika på macken, så man mår alltid åtminstone pyttelite bättre än innan!

Jobba, jobba, jo-o-bba med hyreshöjningar. Plaaaah…

9:45 Dags för veckans naprapatbesök. Förbereder mig mentalt för stötvågor och 45min plåga. Men kanske det är värd det. Man gör allt att kroppen är i så bra from det bara går. Tycker att man nästan borde ha en V.I.P.-kort till Naprapatcenter..!

11:00 Tillbaka på jobbet, en försenat mellanmål. Yoghurt, äpple och lite müsli på menyn, bara att man klarar till lunchen.

11:55 Lunchdags! Och där efter, dagens längsta två timmar. Och jobba, jobba jo-o-bba, igen… Suck.

14:00 Dags att göra kollegor avundsjuka, plocka hjärnan med sig från hyllan och åka hem. Tar en sväng på posten på vägen hem och skickar en liten överraskning från gudmor till min lilla gumma i Finland.

Hem och sova! Ställer klockan till 16:00, sover 1,5h, vaknar, äter köttfärssås och pasta från igår, lagar mer mat under tiden för kvällen och imorn. Fläskfilé med pasta och grönsaker på menyn! Packar träningsväskan, byter om till Endre-uniform och åker till träning strax efter halv sex.

Uppvärming, vanligt onsdags-träning med mycke spel, ordentligt nedjogg med gainomax mellan 18-20:15. Drar hem strax efter åtta, slänger alla äckliga målvaktskläder i tvättmaskinen, tar en dusch, äter och fixar lite grejer till morgondagen. Snackar en stund i telefonen, sitter vid dator och väntar att tvättmaskinen blir klar.

Halv tio hänger jag tvätten och sitter ännu en stund vid dator och skriver. Klockan närmar halv elva innan jag lyckas gå lägga mig, en halv timme försent..! Fnissar ännu en liten stund med Terry Pratchetts Döden ligger lågt (på finska givetvis), där Döden får sparken från sitt ordinarie jobb och känner sig som en mördare när han ska slakta hönor och förgifta råttor på farmen… Släcker lampan, somnar nästan direkt bara för att vakna till en likadan dag.

Welcome to my life!

/ #70

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar