2013-03-11

En tränares bekännelser



Klockan är 20.16, vi har ätit klart vår nattamat på båten och vi funderar och reflekterar kring vad som hänt de senaste dagarna. En go vinst mot Pixbo på bortaplan på fredagen (tydligen ett litet spöke senaste åren). En gruvlig revansch från en mindre bra insats förra året mot Huddinge som i år innebar 9-7 på bortaplan i den mindre fashionabla hallen. Bra så. 

Två matcher, sex poäng. Bra så. Efter fredagen visste vi att söndagsmatchen var helt betydelselös sett till tabellen. Två lag utan något att spela för. Men tre poäng är alltid tre poäng och jag tjatar gentemot tjejerna att ”vinna är en vana” vilket tjejerna anammat och visat på banan. Skönt. 

Mora. Bra så. Eller? Roger halvlovade mig i augusti att vi inte skulle ses i kvarten. Så Roger, du får bjuda på en kaffe på fredag. Då blir det bra så. 

Anna Jakobsson, 54 mål. Herregud. Malin Andreasson, 36 mål. Shit. 90 mål ihop. Slå det om ni kan. Bra så.

Nu är det nog med bra så. Alla tjatar om någon slutspelsbubbla som jag ännu inte vet hur den känns. Tycker jag lever i en innebandybubbla konstant. Fråga min fru om ni inte tror mig. Så jag är nyfiken på vad skillnaden kommer innebära. Kanske är jag än mer osocial när matcherna närmar sig? Om det nu går… 

Gillar slutspelsbloggen. Bra initiativ och kul läsning. Hoppas fler i laget berättar om sin story i bubblan…

Jobbet jublar, slipper den där Tom nu ett tag. Får massa sköna vikarier som styr upp saker och ting. Själv lär jag mig vägen till Mora. Kommer känna mig som en NHL-tränare. 

Nu får jag ge mig med mitt svamlande. Njuter nu av en bra genomförd serie. Sen får det bli fokus Mora från imorgon bitti. Ses i bubblan.

/Tom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar