2015-03-20

Varelsen, del 3

Något väcker din uppmärksamhet. Dina ögon påtalar dig att det finns sex spelare på plan i gul-svarta matchställen, men din hjärna och hjärta förstår inte det. Du ser endast en stor, stark och stolt Varelse. Varelsen som har vingarna under fötter. Varelsen som visar att idag är det Jag som är här. Varelsen som aldrig viker ner sig. Varelsen som står som en stenmur och vägrar släppa genom varken motståndaren eller bollen. Det här är mitt område. Varelsen som har bestämt sig för att gå genom allt den ställs mot. Varelsen som gör sig stor, Varelsen som äter upp bollen.

Med samma stund bollen träffar Varelsen ställer sig hela bänken upp och skriker på Ewa Jansson. ”Jansson! Jansson!” Ett ögonblick senare hugger Varelsen som en kobra, skär sig genom motståndaren och spyr bollen i andra målet. Och Varelsen växer, blir större, starkare, tills Varelsen närvaro fyller hela Södervärnshallen. Den djupa rösten ropar: ”Idag är jag ALLT jag skall! Idag ger jag ALLT jag har! Idag finns det INGEN som stoppar mig! IDAG ÄR JAG ENDRE.

Och samtidigt hör du Varelsens röst i ditt hjärta. ”Du är en del av mig ergo DU ÄR ENDRE!”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar