2015-03-23

Har du sett mig?

Jag eftertraktad av alla är, det är många som i mig blivit kär. I det tysta rör jag mig, hoppas att ingen ser mig. Jag smyger omkring från träning till träning spejandes från läktaren. Varje träning byter jag hem, och får vandra runt den vackra staden! Jag fått äran att alltid skickas vidare, och få människan i frågan att känna sig starkare.

I slutspelet kommer alla därför spela sitt bästa, så får jag se vilket offer som blir mitt nästa. Att smugglas ner i väskor är inte alltid lätt, det är inte många som gör det rätt. När väskägaren mig upptäcker, får hen en chock att jag är så läcker.

I en väska åt jag lakrits, i en fick jag dra på mig gasmask då lukten från skorna var ganska saftig. Vissa av väskorna får jag knappt plats, i vissa väskor är jag livrädd och hoppas att greppet håller fast. Ibland är man rädd för schampo-attack, en gång blev jag fast i en datorsladd..!

Vem är jag då? Jo, jag är slemmig i min natur och har en störtskön look! Jag lagets hemliga maskot är, och ser ut nästan som ett stort blåbär. Jag har många skratt fått höra, tror det hade med mig att göra. Mitt namn är Midgetrom, och frågar bara vart kommer det ifrån..?

Kom och heja i Södervärnshallen, så spelarna kan få mig ur skallen!

/MidgetRom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar