2015-03-18

Schweiz hälsar!

Just nu sitter jag i bussen mot Bern för spela sista seriematchen. Jag kollar mobilen hela tiden för mitt favoritlag redan påbörjat med samma uppgift hemma på Öjn mot Jönköping.

Idag har jag jobbat och drog därifrån direkt till matchsamlingen. Varit lite stressat men jag har ju drygt en timme på mig och få i mig mat och hitta fokus för dagens match tills vi är framme i Zollbrück. Skorpions Zollbrück är trea i tabellen och kommer förmodligen bli vårt motstand i semifinal serien. Men förlorar ettan Piranha Chur (Corins gamla lag) så rycker vi upp på första platsen om vi vinner vår fight idag. Alla slutspels lagen är klara och fjärde laget i semin blir Wizards Bern Burgdorf där Ume-tjejen Sophia Molin spelade tidigare.

Jag tycker det vore kul och möta Zollbrück i semifinalen (best-of-5) för de spelar innebandy med bra fart över 60min. Fyran Wizards har dock Pixbos Julia Ruth som spets men tyvärr håller de inte tempot igenom hela matchen.

Chur har spelat vasst senast när vi mötte dem på borta plan. De lyckades bra med o utnyttja de få lägen dem fått. Men spelar vi på vår nivå, minskar våra individuella misstag o tvinger dem att springa mer vinner vi även mot Chur. Som vi gjorde i Cup semifinalen!:)

Min förpackning när jag inte varit hemma för två dagar. Allt ska va med :)

Apropå Cup: Vi vann Cupfinalen mot FB Riders (Sarah Altwegg's gamla lag) för tre veckor sedan.

Det vart en fin upplevelse! Hela min släkt som bor i Bern deltog. Runt 1500 i publiken. En jämn match där det rätta laget vann!

UHC Dietlikon Cupvinnare 2015

Nu står det 3-0 till Endre och det gläder mig. Såg även att det blev en hel del med utvisningar. En specifik utvisning gör mej extraglad, läste nämligen Rosel Olofsson's namn i matchrapporten. Så jäkla kul att hon får göra comeback i gulsvart. You rock on kortisen!

Jag skrev förut att jag jobbade idag. Sedan februari jobbar jag som anställd för FC Zürich i deras fanbutik. Lite krångligt och fixa med träningarna och matcherna och allt men min chef hjälper mig bra med det. FC Zürich är stadens största fotbollklubb som i dagsläge fightar med Young Boys Bern om andra platsen i tabellen. Jag nämner YB för gotlänningen Alexander Gerndt spelar där. Efter hans skada har han varit riktigt het att få spela igen o producerade direkt i sin comeback!

Det är skoj o jobba inom idrott och som sagt förstår alla hur viktig min sport är för mig. Spännande o lära känna nya människor o deras historier.

Jag pendlar mellan min hemmastad och Zürich nästan varje dag. Jag gillar ron hemma i lilla Nänikon men ändå är Zürich grymt och jätte fint, kanske lite för hektiskt om man jämför med Visby. Ibland sover jag över hos min kompis Marlene och hon bjuder på lunch på hennes terrass på toppen av huset hon bor i mitten i Zürich.

Rooftop i Zürich hos min kompis. Solsken och 15C.

Nu är vi nästan framme och det börjar bli tystare i bussen. Jag förväntar mig 3 poäng och en tuff match. Vi har ju revanschlust efter vi förlorade mot Zollbruck i min premiär i januari, där jag nog spelade mitt sämsta game i hela mitt liv...
Och med tanken på att vi kanske möter Skorpions om två helger igen i semin är en vinst idag psykologiskt viktig. Sätta dem på plats liksom:)

Framme i Zollbrück o deras arena.

Det blev som jag anade. 3 poäng men vi gjorde det svårt för oss själva. Också Chur vann deras match därmed är det klart att vi är tvåa och får möta Skorps i semin. Jag hoppas det räcker med och åka ut hit en gång gör vi har svårt mot dem på borta plan... Skorps är nog Schweiz Endre. Publiken sitter nära och hejar fram deras spelare.

Nu har vi en vecka individuell training och är spellediga i helgen men för mig blir det så att jag sitter framför datan och tittar på mina gulsvarta hjältar i webbsändningen. Otroligt kul med IKSU! Bra matcher, tjejerna i bägge lagen kommer o visa vad damerna i innebandy betyder. För Endre hoppas jag att de lägger ned snygg-innebandy-tänket och tar fram krigarhjärtat. Alla mål räknas.



Vi hörs igen när vi med Dietlikon kliver in i bubblan på riktigt!

#12

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar