2012-03-22

VISSTE NI....

Att det är fredag redan imorn!? Fredag, den underbara dagen för kvartsfinal nummer fyra. Endre-Kais Mora. Hemmamatch. Våra kära, gamla Södervärnshallen som förvandlas till ett kokande gryta. Södervärnshallen som exploderar när vi gör mål, när vi vinner. Svårt att gissa är jag taggad eller taggad?

Bara tanken att imorn kan det vara vår sista hemmamatch i år ger mig så mycke energi, finska sisu och perkele att jag skulle vinna Arsenal, Real Madrid och Liverpool i fotboll bara med den elden jag har in i mig. Även om jag är så kass i fotboll att jag snubblar när jag försöker springa och sparka bollen samtidigt.

Det finns en nackdel att vara målvakt. Jag kan inte vinna matcher ensam. Jag kan göra mitt jobb hur bra som helst, men jag behöver ett lag runt mig. Och laget och jag behöver den underbara, magiska hemmapublikens all stöd. Ni är en del av oss. En viktig del av Endre. Dum fråga: Ni är väl med?

Som min favoritartist A.W. Yrjänä sjunger ”Antakaa paikka missä seistä, niin kampean maailman paikaltaan.” Ge mig en plats att stå, så baxar jag världen ur balansen. Om jag bara kunde ge en bråkdel av den brinnande kärleken till er…

Nu gäller det bara att hålla mig cool ett dygn till och låta elden flamma upp ordentligt imorn kl 19.00! Du vill väl inte missa årets bästa och viktigaste match? Be there, I’ll be waiting for you.




/Liisa Kokkonen #70

1 kommentar:

  1. Hoppsan vilken miss det har kommit in i texten... Givetvis snackar vi om kvartsfinal nr 4! Inte trean...

    SvaraRadera