2012-03-15

TOLFTE SPELAREN.

Foto: Fredrik Svensson
Måste prata allvar nu. Det handlar inte om taktik eller motståndare. Inte heller om oss eller dom. Det handlar om ER. Mest av allt detta slutspel hoppas jag att alla ni som stöttat oss genom åren och tidigare slutspel även är med på tåget denna gång. Tack vare er som kommer på våra matcher och stöttar oss i vått och torrt befinner jag mig där jag är. Med er sjövilda på läktaren i Södervärn har vi ständigt en extra spelare på planen. Det är tack vare ER lag räds Södervärnshallen och det är tack vare ER alla spelare som kommer hit får uppleva det värsta tryck de någonsin kommer att få uppleva. Utan ER hade vi aldrig gått så långt som vi gjort under tidigare slutspel.
Det är svårt att sätta ord på vad som händer med själen när man kliver in i ett kokande Södervärn. Odödlig är ett bra ord. När jag står på planen och ser att läktaren är fylld till sista plats och sedan ser på mitt lag så finns det ingenstans jag hellre skulle vilja vara än där. Mina finaste innebadyminnen har jag ifrån mittcirkeln i Södervärnshallen. Luften vibrerar av förväntan, adrenalin och applåder. Det är helt jävla magiskt. Med ER i ryggen orkar man springa lite längre, pressa ut den där sista procenten av kraft man har i sin kropp. När ni är så där vilda, högljuda och engagerade som bara ni kan vill jag vinna för er lika mycket som jag vill vinna för alla som kämpat i och utanför klubben i alla år.

Imorgon hoppas jag och hela Endre att Gotland sluter upp runt denna andra kvartsfinal i SM-slutspelet 2011/2012. Vi är redo att ge KAIS Mora en rejäl match och med er i ryggen kan vi tillsammans skapa ett stycke fin innebandyhistoria.

NU KÖR VI!

Endre-KAIS Mora, Södervärnshallen 19.00!

/Eva Didriksson #6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar