2012-03-22

GAMMAL SOM GATAN.


Träningen igår var verkligen inget speciellt. Vi körde vanliga MAQ, lite övningar och så lite spel på det. En del var lite tröttare än andra:

Jennifer: Asså, guuuuuud! Jag är så trött. Trött, trött, trött. Trött i huvudet. Trött i benen. OCH....trött i hjärtat.  

Det märks att alla går och väntar på fredagens match. I slutspelstider blir det lite så. Dagarna mellan matcherna är en lång plåga egentligen. Man är så spelsugen att hälften vore nog. Men det är bra att man har några dagar på sig att vila kropp och framförallt knopp. Det handlar mest om att får ur den förra matchen ut huvudet oavsett om det är en vinst eller förlust. Ladda om och hitta nytt fokus. Komma så väl förberedd både mentalt och fysiskt till nästa fight. Jag själv kände mig lite gnällig och försökte få lite sympatier från Myrta, vår materialare/busschaufför/psykolog. Där gick man bet om man säger så:

Jag: Myyyyyyyyyyyyyyyyyrta. Åhhhh..alltså....jag vet inte vad det är med mig. Åhhhhh!
Myrta: Men vad är det med dig. Surtant!
Jag: Jag vet inte vad det är med mig. Jag har ont i ryggen tror jag...
Myrta: DET ÄR ÅLDERN!

TACK.

För övrigt kom Göran till träningen i kostym. Eller han hade iallafall kavaj och det händer typ aldrig. Vet inte vad det kan betyda men han var ju stilig. Halle härjade runt precis som vanligt. Och ja, en dag närmare nästa match. YES!

/Eva Didriksson #6

1 kommentar:

  1. Vill nog hålla med Myrten där: Det är åldern, ha-ha... ingen sympati där inte. Även jag försökte prata med Halle men det var stressigt värre. Han lät glad i alla fall :)
    //Anna-Lena

    SvaraRadera