2012-03-20

1-2

Herrejesus och hela fadderullan vilken match det blev igår. Man har ju svårt att tro att det ska gå att toppa fredagens hjärtsnörp och nerv men det gick visst. Hur överlevde ni där i tv-sofforna? Det sköna var att jag inte var orolig när det gick till förlängning och straffar. Vi älskade verkligen läget, vi kände oss otroligt starka. Jag tycker det syns ganska tydligt på tv-sändningen under time-outerna o inför straffläggningen vilka som har mest energi och älskar läget. Jag fick lite vibbar från straffdramat mot Rönnby när vi slog ut dem i kvarten för några år sedan (dock har vi vuxit upp nu o lärt oss att man inte kan springa in på planen o fira efter varje straff och att man inte tackar för matchen efter varje kvartsfinal...hehe). Sjukt skönt iallafall och det finns inga ord i världen till att beskriva känslan när Liisa storspelar och vi sätter sista straffen. Jag såg glitter i ALLAS ögon. Vilket LAG! Igår visade vi verkligen vår styrka.

Nu landar vi snart på Gotland och det var någon som sa att vi ska njuta på flygresan men när vi sätter foten på ön är gårdagens match glömd och fullt fokus ligger på fredagens match. Så sant! För hur glad och lycklig man än är så är ju den här 2-1 ledningen en piss i Mississippi. Vi har guldläge på fredag men jag kan tänka mig hur snacket går i Mora. De kommer vägra art vika ner sig, aldrig att några jävla ö-bor ska komma här o tro att de är något. De kommer kriga tills de dör och säkert snäppa upp ännu mer. GE MIG FREDAG NU!

Fans, ni kommer väl??

/Eva Didriksson #6

1 kommentar:

  1. Som Västeråsare med "Rönnbyhjärta" så trodde jag aldrig att jag kunde bli så engagerad så jag helt plötsligt sitter och skriker och hejar på Endre framför tv;n :)!!! Underbar seger som ni borde haft redan under ordinare matchtid (kassa domare). Kom igen och kör över Mora nu på fredag!!!
    //Stina

    SvaraRadera