2012-03-03

UME.

Nu har hotellfrullen landat i magen och en liten paus tas på rummet. Hotellet hamnade snabbt på minus igår när vi äntrade våra rum 22.00 och insåg att TV11 inte var något som ingick i programutbudet. Vi var många som trånat efter guppande täcken, psykbryt och BB. Hoppet stod då till frukosten men utan brieost och borttagen våffla jobbar just nu Scandic Syd Umeå minst sagt i motvind. Tur att det är soligt och vindstilla.

Regeln med att äldst på rummet väljer säng först har funnits sedan 1800-talet och infördes väl antagligen av Harald Hoffman själv. Igår drabbade denna regel mig negativt för första gången på väldigt länge. Blev roomie med Anete och Sabbe. Resultatet av detta blev att jag fick välja säng sist och förpassades till soffan. Men nu vet jag hur det är att vara junis och ALLTID få sova på soffan. Det positiva med att bo med gamlingarna är ju att jag får känna mig väldigt ung och fräsch.
Om en stund ska vi ut på en promenad och uppsöka ICA. Sedan är det matchtagg, vila och fokus.
IKSU-ENDRE 15.00

Eva Didriksson #6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar