2011-03-03

PLANERING.

Sportchef Göran ligger inte på latsidan. Trots att slutspelet hägrar vet jag att Halle och Göran jobbat stenhårt med kommande säsong sedan en lång tid tillbaka. Tränare är redan check inför nästa säsong. Mycket viktigt att ha detta klart redan nu. Det ger arbetsro för att lägga allt fokus på att värva spelare och dessutom slipper man spekulationer utifrån. Som tilltänkt nyförvärv känns det dessutom mycket "säkrare" att gå till en klubb som redan har ledarstaben klar.

Schweiz är i detta NU på besök.
I förrgår på träningen så fick vi veta att Tanja Stella skulle vara med och köra med oss på träningen i Slite. Eftersom man har ganska dålig koll på Schweiziska innebandyspelare kände jag och Jansson (ok, det var kanske mest jag som var drivande i den här frågan) att det var läga att researcha lite. Eftersom jag var just in time till samlingen så missade jag namn, utseende och presentation innan vi packade in i bilarna. Det var alltså bara att låta iPhonen jobba järnet de 40 minutrarna ut till Slite. Vi hittade namn, smeknamn, ålder, position, klubbvinkel, klubb, moderklubb, landskamper, poängstatistik, twitter, facebook, syskon+en bild på henne och Simone iförda matchställ som inkluderade kjol(!), ...och lite andra matnyttiga bilder. Vi kom snabbt fram till att hon verkade vara en glad, reko tjej, med bra fart i livet. Såg inte ut som en Schweizare dock på ett bra sätt till hennes fördel(hur nu en typisk Schweizare ser ut), känner Mikael Lundin i Visby IBK, en slitvarg istället för målskytt(gillas av mig och Jansson) och helt enkelt någon som hade potential att passa in i Endre. Allt detta innan jag ens tagit i hand med tösen. Vår analys föll väl ut och hon var trevlig och glad samt gjorde en bra träning. Alla rätt.
Sen kan man ju förundras över hur mycket information man kan få fram om en person bara genom att använda sig av internet. Man får passa sig för vad man lägger ut på fejjan. Kom ihåg det kids.

/Eva Didriksson #6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar