2011-03-09


Herregud. Jag blev helt rädd för mig själv igår. Jag var arg, ledsen, förbannad, gnällig, grinig, sur, gråtfärdig, töntig, mjäkig och allmänt störd precis som nån jävla klimakterikossa. Väldigt otufft. Allt detta helt utan anledning. Tur att lite sömn snabbt kan vända på detta. Träningen igår var för egen del en total katastrof och med den uppladdningen hade jag inte väntat mig något annat. Men under har ju skett förr. Positiv anda helt enkelt. Idag är jag alive and kicking igen. Bra så.

Ikväll lirar Visby Ladies basket i Södervärn igen så vi packar in oss och drar till Slite för träning istället. Faktiskt bra då planen är större. Södervärnshallen är ja SÅ liten, SÅ trång och har SÅ små ytor att det knappt går att spela innebandy. Att något innebandylag någonsin har vunnit en match i Södervärnshallen är ju ett stort mysterium. Hur går det till? Dessutom går det att skylla alla förluster som någonsin dykt upp på att Södervärn är SÅ liten. Visste ni att Sverige åkte ur fotbolls-VM 2002 mot Senegal för att Södervärnshallens golv är för litet? Jävligt tungt. Hade bara Södervärnshallens golv varit av rätta mått hade Anders Svensson satt bollen i kryckan istället för i virket. Ok, nu svävade vi iväg lite. Bra iallafall att träna på lite större golv då KAIS Mora har en plan som en innebandyplan ska vara. Alltid lite svårt det där när man kommer till en fullstor plan och liksom hör eko i tio minuter och springer vilse mellan förlängda mållinjen och mittlinjen. Very much confusing ska ni veta. Men som sagt. Vi åker till Slite och tränar på lite större plan ikväll så det är under kontroll. Vill att det ska vara fredag nu så man kan få dra igång den här cirkusen. Imorgon börjar iallafall resan upp mot Mora och årets första kvartsfinal. Säsongens hittills viktigaste match. Yeah!

/Eva Didriksson #6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar