2011-03-02

AJ GATT Ö FÄJLING.

När vi mötte Rönnby och IKSU förrförra helgen kom den äntligen förbi på besök. Under en ganska lång tid har man inte känt av den alls och man har undrat om den någonsin skulle hitta tillbaka. Men helt plötsligt när man klev in i Södervärnshallen så var den där. Detta abstrakta fenomen som man absolut inte lurar fram men när det väl hettar till så finns den alltid där. Satans så gött det kändes. Slutspelskänslan jag skulle kunna offra min arm för slog några frivolter inombords när vi hade tryck mot IKSU. Man kunde både lukta och smaka på vad som komma skall. Jag tyckte mig se att agrressiviteten hos oss spelare snäppades upp samtidigt som publikens klappande händer dunkade lite hårdare i bröstet. Jag vinkade av den när slutsignalen ljöd men jag var inte orolig. Jag vet att den kommer tillbaka.
Slutspelskänslan.

Oavsett vad som hänt eller vad som kommer att hända börjar alla om på noll efter grundseriens sista omgång på söndag. Dåliga matcher och bra matcher är historia. Ingen åsikt, resultat eller mål betyder något.

Det är från måndagen 2011-03-07 som det gäller.

/Eva Didriksson #6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar