2011-03-22

LEDIG KVÄLL 20110321.

Alltså till och börja med blir man ju helt kär när man tar klivet utanför porten och solens strålar landar rätt i ansiktet. Tänk vad lite sol och värme kan göra för humöret. Bra start helt klart även fast håret stod på ända och jag var liiiiiiiiite sen (som vanligt).

Igår fick vi en dag off ifrån varandra med order om att jogga/gå/simma/bada/gymma ur söndagens match ur kroppen. Några körde lite plask och lek i bassäng. Det var mycket välbehövligt eftersom man av någon konstig anledning är helt trasig dagen efter en match trots att man la sig i hyffsad tid. Efter att jag träffat lokalblaskan körde jag lite jogg, några korta ryck i backe och sen var det hemmagjord pizzafest i soffan. Även om jag älskar mitt lag så är det skönt att få en dag off. Under ett slutspelstider är det ganska intensiva tider och vi umgås varje dag. För familjefridens skull kan det vara bra att vara ifrån varandra så att man är sjukt taggad på att hänga dagen efter. Ikväll ska vi hänga tillsammans i Södervärn igen. Nu börjar taggningen inför fredagens vinnaellerförsvinnamatch. Hur slår vi Mora på fredag? För vi gör det, frågan är bara hur det ska se ut.

Pic: kaismoradamer
"Mod är en personlig egenskap. En modig person handlar i överensstämmelse med sina övertygelser och önskningar, även vid risk för negativa konsekvenser mot det egna jaget. Mod betraktas av många som en moraliskt eftertraktansvärd egenskap. Man brukar skilja på fysiskt och moraliskt mod. Fysiskt mod är förmågan att övervinna smärta och kroppsliga plågor, medan moraliskt mod är förmågan att övervinna risker för anseende och prestige. Mod är att vara rädd men övervinna rädslan för att göra det som ska göras."

 /Eva Didriksson #6

1 kommentar:

  1. Jag vill se er i final!! Har dock inte bokat biljett och jag anar att dem är slut men va tusan. jag vill mest dit om ni är i final!! Kom igen!! :)

    SvaraRadera