2011-03-02

ENDRE GOES SLITE.

Eftersom Ladies redan är inne i slutspelsbubblan och hade hemmamatch i Södervärn ikväll så förpassades vi till Slite för träning. Slite ligger väl en sisådär fyra mil utanför Visby och alla tycker att det är sjuuuuukt långt. Jag kan väl tycka att 40 minuter i bil inte är en hel evighet men då har jag inte heller riktigt förstått gotlänningars relation till det här med avstånd. Iallafall. Träningen flöt på fint med målvaktsvärmning, fartövning och avslutsövning innan vi körde tvåmål i 40 minuter. Mycket spel. We like!

  • Jag har nog aldrig sett Göran i keps. Ikväll var det första jag såg när jag klev in i Slitehallen Göran med en tvivelaktig adidaskeps på huvudet. Sen hade han kepsen på HELA träningen. Tydligen är det något han har när han är på landet. -Så fort jag åker ut på landet har jag keps!! Alltid!. Okeeeeeej!
  • Sara Steen kaxade på som vanligt med sin trotsiga lilla tonårsstämma.  Liten men tuff!
  • På tal om Steen fick hon lite uppfostran av Simone på träningen. Under spelet smackade Simi på ett saftig dragskott som tog raka vägen mot Steens innerlår. Det tjutet från Sara hördes typ upp till Fårö och tillbaka. När träningen var slut kved Sara fortfarande om smärtorna:
    - KOLLA! DET SER FAN UT SOM ATT DET SKA BÖRJA BLÖDA!Välkommen till den hårda skolan.
  • Vissa var som kor på grönbete och hade otroligt spring i benen och med nya toffsen på huvudet. Vänta får ni se.
  • Vilken ordförande åker fyra mil rätt ut från stan en onsdag kväll för att se sina tjejer träna. Antagligen ingen förrutom Halle. Som för övrigt kränger Endrelotter som om det vore det sista han ska göra. Antagligen är han nere på stan i detta nu och säljer in några på lillördagsfirarna.
  • Falun har satt käpar vi vårt slutspelshjul lite för många gånger. Är det kanske dags för pay back på söndag?
Godnatt. Imorgon är det äta-jobba-äta-träna-äta-sova för sista gången innan helgens fighter mot KAIS Mora och Falun.

/Eva Didriksson #6

1 kommentar: