2014-03-13

Vad hände igår..?


Precis när jag skulle åka till jobbet händer det någonting. Fan, släckte jag inte redan..? Ja, det gjorde jag. Nämen! Det är solen som gick upp och kom ovanför horisonten! Guuuud vad härligt! Jag som älskar ljus och skuggor ser detta. Kärleken mot min lilla lampa växer ännu mer..!


Onsdagsträningar brukar vara såna träningar folk gillar. Igår var vår headcoach Tom lite långsam att fylla tavlan med en rad övningar. Några snabba och kreativa medlemmar fick tag på pennan och vi fick vad vi ville. Inga "tajming"- eller "spela ur press"-övningar, ingen PP/PB, ingen smålagsspel eller motsvarande. Inte mycke frågor på detta?



Man börjar märka att det närmar sig. Det var bra fokus på träning igår, lite extra electricitet i luften. Nu måste man bara forza sig genom torsdag, hålla sig lung och kall halva fredagen innan man kan släppa loss och låta den härliga känslan flöda in i kroppen. Konst att inte börja tagga för tidigt och för mycke innan match. Gäller att spara all tänkbar energi till rätt tillfälle.

Ni ska väl komma till Södervärn imorn? Inget snack om det! Kan omöjligtvis vara någonting som är roligare och häftigare än att fylla Södervärnshallen och vara där med 1200 andra människor. Ge oss stödet och välkomna Rönnby till ön igen. Finns ingenting bättre i hela världen än att få spela i fullsatt Södervärn! Det är därför vi håller på med innebandy!

#70

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar