2014-03-10

I’m in the zone...!


Var hemma hela dan o drack mer te än man kan tycka är nyttig. Så hade jag mycket tid o tänka på vad som kommer att hända de följande veckor. Och titta på TV såklart.

Egentligen är jag mer den spontana typen, den som anpassar sig snabbt på nya situationer. Skulle jag klura och fundera för mycket om slutspelsmatcher redan nu och någonting sker som man inte räknat med kan jag lätt tappa röda tråden.

Inte som Sheldon Cooper i The Big Bang Theory direkt. Killen som är ett geni och jätteberoende på sina rutiner. Allt är genomtänkt och planerat i varje lilla detalj. Idag tittade jag på ett avsnitt av The Big Bang Theory. Sheldon säger hundratals gånger: „I’m in the zone...!“ Allt som pågår kring honom är oviktig. Fullt fokus på sina beräkningar. Det påminde mig på våran slutspelsbubbla. Kommer vi tössar att betee oss precis likadant mot våra jobbkompisar o familjmedlem under slutspelstiden?

Nu när vi är in THE ZONE?







#12 Tanja Stella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar