2014-03-17

#19 Linda Sjödin


Nästa i ordningen är vår "doldis" som har inte fått göra sit första framträdande i A-laget ännu. Brukar hänga på läktaren både på träningar och matcher och njuta av Endre-livet med oss. Vi hoppas givetvis att hon blir tillgängligt för spel så fort som möjligt! 

Linda Sjödin heter jag, är 20 år från Sundsvall. Har tidigare spelat i IBF Sundsvall (moderklubb) och Timrå IBC. Några landskamper har jag inte mer än när jag representerade Finland i VM när jag gick i 6:an.

Jag tycker själv att jag är ganska hård i kroppen och gillar därför närkamper men min bästa egenskap som innebandyspelare är nog att jag ganska tjurig och brukar inte ge upp förrän jag tagit tillbaka bollen om jag tappar den. Sen är jag ju rightare och det är väl en väldigt bra styrka här i Endre eftersom det inte finns någon annan.



När jag flyttade till Gotland med min sambo var jag länge sugen på att provträna men efter att ha varit och sett Endre-Dalen så ringde jag till Harald direkt, för då var jag fast. Har tyvärr inte spelat någon match för A-laget ännu men har spelar några matcher med U-laget innan ett gammalt hjärtproblem kom upp till ytan igen, så nu väntar jag på svar från läkare. 

Mina förväntningar inför slutspelet är att tjejerna krigar förfullt ute på planen och vinner samtidigt som jag sitter på läktaren och njuter över spelet. Att Endre dessutom tar och vinner alltihopa, det vet jag redan.

#19 Linda Sjödin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar