2014-03-12

#24 Sarah Altwegg


Nästa i hetluften med sitt slutprov är vår andra schweiziska Sarah som har bland annat hjälpt vårt u-lag på deras resa i division 1. Har ett väldigt klurigt "höstlöv"-skott som faller ofta i bortre krysset.

Hej det är jag! 

Jag heter Sarah, jag är från Schweiz och 24 år gammal. Jag spelade i den bästa ligan i Schweiz de senaste 5 åren och för ett år sedan gjorde jag min debut i landslaget. Sedan augusti förra året, har jag varit på Gotland och nu spelar jag för Endre. Det var Tanja Stella som tog kontakt med mig då jag känner henne sedan juniortider från UHC Dietlikon. Vi spelade i samma lag när vi blev schweiziska mästare, och jag tror det skulle nu återigen dags för en titel. =) 



Jag är mer ”player” än spelare som springer mycke. För spelet i Endre måste jag verkligen jobba på min svagaste punkt, men det är en bra sak. 

Det var inte så lätt i början, allt är nytt ... nytt land, nytt språk, nytt lag, ny taktik, högre nivå men med i Endre har jag hittat en super team. Allt stöder varandra, laget, klubben, fans, är allt perfekt. Det är som en familj. Och Endres hjärta slår. =) 

Jag tror att säsongen är gjort perfekt för laget, första gången den tredje platsen för Endre IF. Nu kommer den bästa tiden för det vi alla har arbetat sedan början av säsongen ... slutspel! 

Det kommer bli säkert spännande, hårt spel, men jag tror att vi vinner mot Rönnby och går till semifinaler. Sedan får vi se, men jag tror att allt är möjligt med Endre! Det skulle vara otroligt och en dröm att få spela i Malmö. 



Jag tror att vi inte drömmer vårt liv, vi lever våra drömmar! Och i Schweiz skulle vi säga: HOPP ENDRE! 

#24 Sarah Altwegg

1 kommentar:

  1. Hopp endre ;) ihr schaffed das (Y) hoffentlich gsehmer ois in malmö ;))

    SvaraRadera