2014-03-18

#2 Jana Olofsson


Efter vår sväng upp i Sundsvall med Linda återvänder vi hem till Gotland och fruktade Bursvik. Den yngre Olofsson är nästa i hetluften. Omskolad högerforward man inte vill ha framför sitt eget mål i returarbetet. Storleken är väldigt missledande, och hon smäller och brottas över hela banan som en grabb i storlekklass "kylskåp". Hoppas vi får även henne tillbaka från sjukstugan asap!

Vem är du? Jana Olofsson en tjej på snart 25 år, uppvuxen i Gotlands centrum Burgsvik. Började min innebandy karriär på en parkering/streethockey bana nära Burgsviks mitt med en viss Josefin Hansson och ett gäng hockeykillar



Mina egenskaper: Lyckas ofta vinna i kortspel på båten med utlänningarna och blir då oskyldigt anklagad för fusk, springer (enligt vissa i laget) som en häst, har endast fuskat i curling på Corins bevåg och är en tidsoptimist. Jag har alltid spelat back men skolade om mig till högerforward när jag började i Endre. De första veckorna var som att åka en karusell och jag kände mig som en snigel. Nu mot slutet har jag kommit in i det hela bättre. Tyvärr har ett av mina knän tagit en kort semester för tillfället så Anna kan pusta ut på sin högerposition!

Tidigare klubbar? Sedan har det blivit IF Hansa Hoburg med syrran Rosel större delen av karriären. Dock med undantag för en liten sväng över till Sveriges andra ö och spel i Borgholm IBK. Det har också blivit en utflykt till Norge med lite innebandy tränande för kul i Holmlia. Där stötte jag på en viss Karen ”Karinchen” Farnes. Jag minns att jag redan då funderade på hur man kunde röra på benen så snabbt!



Varför blev det Endre?  Jag provtränade några gånger med Endre för ungefär 8 år sedan och minns Görans skarpa stämma. Han skrek mitt namn en gång och efter det bestämde jag mig för att flytta iväg och få lite distans från innebandyn! Nu när jag vågat mig tillbaka till Södervärnshallen har det funkat bra. De gånger Göran skrikit på mig har syrrans namn ekat i hallen. 

Nej skämt åsido! Endre har ett otroligt driv framåt, vill man utvecklas som spelare är det en fantastisk klubb att spela i. Det är inte bara laget som är bra utan alla runt omkring. Det ska bli väldigt kul att uppleva slutspel med alla som hjälpt till att bygga upp Endre- hjärtat.

Vi ses i Malmö!

#2 Jana Olofsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar