2014-03-11

#21 Corin Rüttimann



Vi börjar med att låta Corin presentera sig själv. Ni som har sett våra matcher vet hur otroligt skicklig hon är med bollen och hon brukar snurra sig förbi tre spelare bara sådär eller ta bollen i hooken och zorra. Inget roligt att stå i mål och försöka gissa vilken straff hon kommer att lägga... Stor kaffe och kanelbulle, tack! 

Vem är du? Hej, jag heter Corin Rüttimann och är 21 år gammal. 

Varifrån kommer du? Jag kommer från Schweiz, närmare bestämt från Chur, en liten stad i Alperna.

Var har du spelat tidigare? Min gamla klubb är Piranha Chur och när jag var 6 år gammal de hittade mig gång på gång på parkeringen med klubba och knäskydd… 



Jag spelade en hel del innebandy på röda golvet på min fritid med min pappa och mina vänner, så det saknar jag lite här i Sverige. Det finns inget rött golv eller människor, som spelar innebandy på sin fritid på skolplatsen. Om det finns, då har jag bara inte hittade det...

Landslaget? Jag har spelat två U-19 VM och två A-VM. Min personliga höjdpunkt i landslaget var guld i U-19 VM 2008.

Styrkor? Rosel hävdar att min styrka är att fuska i kortspel, men jag måste säga detta, att hennes syster Jana ligger före mig i denna disciplinen... Annars är jag väldigt ambitiös och hatar att förlora.

Värfor kom du till Endre? Detta skulle vara hemlig, min pojkvän och jag skickades som hjälparbetare från Schweiz, för att visa svenskarna hur dom kan kvalificera sig för en fotbolls-VM ;).. Allvarligt, skulle jag vilja fortsätta att förbättras i innebandy och i Sverige är den högsta nivån. Dessutom, du måste en gång i livet uppleva Göran Nährström bakom sargen. Han är top! :) Endre var väldigt snälla mot mig och det var rätt mellan oss från början.

Hur känns det vara här? Det känns väldigt bra att vara här och jag gillar att spela för Endre. Jag kom väldigt snabbt in i laget och vi har en mycket bra laganda. Jag har alltid velat spela i Sverige då spel här är unika. Även jag vill verkligen ha SM-guld, låt oss se vad som är möjligt denna säsongen.. 



Hur har din säsong gått hittills? I början av säsongen måste jag säga att det inte var lätt. Jag lekte många gånger med tanken om Sverige inte är ett nummer för stor för mig, eftersom jag gjort så många fel i spel. Dessutom, en skillnad på Sverige och Schweiz är det stora nivå, och jag behövde lite tid för att komma igång här. Men med tiden det fungerade och alltid blir bättre, även om jag är fortfarande inte där jag vill vara, men de tidiga svårigheterna är äntligen över.

Några förväntningar för slutspel? Jag räknar med ett tight och spännande spel, och förhoppningsvis många segrar för Endre. Dessutom förväntar jag att se Anna's bästa en-hands-forehand à la Björn Borg.

Hur kommer allt slutar? Slutsignalen från domare och förhoppningsvis med jublande Endrespelare.

#21 Corin Rüttiman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar