2010-03-19

VATTENPIPA.

Det var ungefär fyra månader sedan. Vi satt nånstans vid Röda havet med Kiukku, Micke och Myrten och beställde en vattenpipa. Vi hade bland annat en intressant tobacco-no tobacco -diskussion med servitör:

-We want a waterpipe without tobacco.

-No tobacco?

-No tobacco!

-You sure, no tobacco?

-No tobacco!

Vi fick vattenpipan efter en stund

-What is it in the pipe?

Han svarade glad ”Tobacco, tobacco”

Det var också en annan sak som jag kommer ihåg. Jag faktiskt minns det jätte bra. Vi snackade lite om idrott och målvakter och Myrten sade att ”Jag blev målvakt för att jag ville bli en hjälte.” Jag har aldrig tidigare tänkt saken på detta sätt. Jag måste säga att det är bra sagt. Kanske den bästa vad jag har hört hittills. Om man är en målvakt, kan man inte vinna poängliga, göra hattrick, sätta in avgörande mål i sudden eller bjuda kaffe/kebab till motståndaren. Det enda man kan göra är att vara den kinesiska muren och bli en hjälte.

Jag tror att den 19/3 kl 19.15 är ett grymt bra tillfälle till det.

Be there and bring your drums with you!



/Liisa Kokkonen #70

1 kommentar:

  1. Go,Liisa,go!!!Du blir säkert en hjältinna i kväll! tror Greta

    SvaraRadera