2010-03-23

I RADIO PART II.

OK. Om ni undrar varför jag lät som en medietränad tönt utan någon som helst egen åsikt som endast svamlade en orgie av klychor när Radio Dalarna tryckte upp en mikorfon i fejan på mig typ två sekunder efter slutsignalen igår, så var det för att jag var tvungen att behärska mig. Kontrollera mig, andas lugnt tre gånger, tänka på sitt rykte och inte bete sig som en loserförlorare, för fy fan vad pinsamt det kan vara med dåliga förlorare som skyller på överkokt pasta, dåligt golv eller något annat ovesentligt. Man gillar ju inte alls att förlora. Det spelar ingen roll hur det ser ut. Det suger stenhårt att förlora. När man förlorar finns det risk för att man säger och gör en hel del saker som man inte är så stolt över. Delar av Endre och till viss del Mora tycker inte att domarparet riktigt gör sitt jobb under den här kvartsfinalserien. Milt sagt skapar detta en hel del frustration i båda läger. Jag tar domare med ro och brukar inte stissa upp mig så mycket utan istället skratta åt misstag som sker, shit happens. I det här läget två sekunder efter att klockan tjöt typ en sekund för tidigt så hade jag dock kunnat anklaga precis vem eller vad som helst för den där förlusten. Domaren, publiken, bihang Oskar, klubban, bollen, hela Mora stad, mig själv, vattnet i flaskan, Dalarna, innebandyförbundet, pastan, bussen, ja ni fattar. Jag höll mig dock lugn, tänkte att det är en match på fredag, drog på mig träningsoverallen och joggade ner, men visst bar man som vanligt efter en förlust på en hel del ilska. Väl i omklädningsrummet fräser man lite åt lite allt möjligt som kommer i ens väg men när man en kvart senare kylt ner huvudet en smula fattar man ju att vi kunde avgjort den där matchen tidigare, satt våra lägen, inte bjudit på mål, spelat stabilare när vi ledde, inte blivit passiva bla. bla bla. Det är inte ett (inte)mål i slutsekunden som avgör kvartsfinal #4. Trots att förlusten sved mer än brännsår i dusch så gick det förvånansvärt lätt att känna revanchlustan inom sig. Redan på bussen knöt vi näven tillsammans och bestämde oss. På fredag ska det smälla i Södervärnshallen. Det finns inget annat att välja på!

Ska vi fylla hallen så Dalarna aldrig mer vågar komma hit? Vad säger ni?

/Eva Didriksson #6

5 kommentarer:

  1. Vad har bihang Oskar gjort?

    SvaraRadera
  2. Kor over Mora pa fredag! Vi far se om jag vagar lyssna matchen fran natet.. blev for spannande i mandags.. :)

    SvaraRadera
  3. Anonym: Det är lite det som är grejejn när man förlorar. Någon eller något behöver inte ha gjort världen något ont alls. Men just då, när hjärnan inser att man loosat, då skulle man kunna lasta vad och vem som helst för förlusten. Sen går det över på några minuter och man gillar Oskar igen : )

    SvaraRadera
  4. Turken i lådan24 mars 2010 kl. 12:41

    Focusera stenhårt och behåll skärpan till slutsignalen. When the going gets tuff the tuff gets going and my money is on you girls.

    SvaraRadera
  5. Kötta på dom nu! Hum, jag får en magkänsla som säger att ni har brudarna till domare, kan det vara så?:)

    SvaraRadera