2010-03-13

IT´S A BEAUTIFUL DAY!

Playoffs har äntligen börjat. Matcher man har längtat efter redan från hösten. Varje spelare har sitt eget sätt att förbereda sig till playoffs och matcher. Jag var tvungen att ändra mitt sätt. Jag kan inte rekommendera att vara förkyld för två veckor just innan slutspelet och inte heller bihåleinflammation dagen innan första match. Man har inte de bästa förutsättningar till match om man har sovit nästan en vecka och läkaren säger dagen innan att man måste ta lungt några dagar. Det är farligt om man får inte ladda och peppa till matchen på sitt eget, rutinerad sätt. Kanske därför eller kanske av någon annan anledning var jag sjuk närvös på bänken igår. Jag är aldrig nervös. Aldrig när jag sitter på bänken, nästan aldrig när jag står. Men nu vet jag vad det menar vara nervös. Man har pulssen över 200, händerna svettas och man nästan biter sin handduk. Och man borde ta lungt. Det går inte! Nästa gång ska jag tacka nej till Mr. Nervös.

Idag vaknade jag pigg och glad klockan 5.30. Sovmorgon? Kroppen tycker att nu räcker det med förkylning och sjukdomar och det är dags att göra någonting. Kanske jag vågar träna lite lätt imorn och hoppas att kroppen säger ”mera det här tack!”. Jag skulle bli också glad om jag får veta lite om våran taktikt. Bara så att man behöver inte undra att vad fan utespelarna gör på plan. Tro eller inte, jag vill veta vad det händer (eller borde hända) på planen. Livet blir lättare när man behöver läsa bara motståndarens spel.
Imorn kl 11 börjar vi nästa fight!



/Liisa Kokkonen #70

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar