2010-03-27

SEMIFINAL.

Alltså. Herregud vilken match. Vilken kväll. Ni som inte befann er i Södervärnshallen igår kväll missade årets tryck. Årets match. Årets stämning. Årets glädjevrål. Årets burop. Årets allt.

Jag har sagt det många gånger förr men vilken fantastisk publik ni är. Det liv ni skapade igår var det bästa jag någonsin varit med om. Att stå nere på planen och se 1 200 personer stå upp, hoppa, applådera, skrika, sjunga och brinna för matchen lika mycket som vi spelare gör är en grym känsla. Jag tycker verkligen synd om dem som aldrig får uppleva något liknande. När man kommer till hallen en och en halv timme innan match sitter det redan upp emot 100 personer på läktaren och väntar. Jag får höra att det varit folk i hallen redan två timmar innan matchstart. När jag kom in i hallen igår slogs jag av en underbar känsla. Jag visst direkt att tonight gonna be a good night. När vi kliver ner på planen för uppvärmning möter jag Antes blick. Vi båda tittar upp mot ståläktaren som redan är full, tittar på varandra och båda tänker samma sak. Ikväll blir det ett jävla tryck, NU KÖR VI!. När hejarkalcken med Hanna Sihlman i spetsen klappar igång oss redan under mjölkrappen går det inte annat att bara njuta av tillfället och slappna av. Intro. Att få springa in i ett fullsatt Södervärn när applåderna får väggarna att gunga är en grym känsla. När man står där och stampar i gången finns det ingenting annat i hela världen som kan få en att byta plats. Dörrarna slås upp och ett öronbedövande vrål möter oss. Min söta tös i handen sa att detta var det roligaste hon visste och ville aldrig sluta vinka till publiken. Kan hon behålla känslan några år framöver kommer den inställningen att ta henne långt.

Matchen känner ni till. Det var kamp, krig och ett jävla hjärta. När man ser på sitt lag blir man så stolt att man blir alldeles tårögd. Tillsammans är vi så sjukt starka. Jag vill hylla alla som jobbar i det tysta som kanske inte får de störtsa rubrikerna i tidningen som gör alla mål men som ändå är otroligt viktiga för laget. Som alltid kämpar och sliter, aldrig har sura miner utan peppar och hejar på laget ialla lägen. Ni ska veta att ni är otroligt viktiga. Tillsammans är vi ett lag och vi både vinner och förlorar tillsammans.

FANS! Nu tar vi IKSU i semin!

/Eva Didriksson #6

1 kommentar:

  1. Turken i lådan27 mars 2010 kl. 22:57

    Bra Focuserat. Focus är bra. Men nu är det fokus, fokus, fokus som gäller sen är det bara att samla ihop guldpolletterna och skruva på korken på säcken. En sak är ju redan klar: Ni är värdiga vinnare värda att vinna.

    SvaraRadera