2010-03-26

PROFFS.

Ibland får man smaka lite hur det känns att vara innebandyproffs. Ingen skola, ingen jobb, bara innebandy som gäller. Idag är till exempel en sådan dag. Jag kan planera min dag hur jag vill, så att man får den bästa möjliga laddning och fokus till matchen.

Min dag började lite över åtta när jag vaknade. Skönt när man kan ta lungt och bara ligga i sängen och vakna i lung och ro. Vid nio åt jag frukost och läste dagens tidningar. I den här punkt började jag äntligen känna att idag är det match. En viktig match. Lite fjärilar i magen. Bra. Jag tog en liten löpningsrunda till skolan och fixade ett betyg till student-vm. Kroppen vaknade och man fick frisk luft. Vilken skön väder, det måste vara närmare +10 grader! Våren har kommit.

Snart blir det lunch och efter det tror jag att jag ska ta 1-1,5h powernap. Efter powernap borde jag göra en skoluppgift men vi få se blir det film istället. Kung Fu Panda, Ice Age 3 eller Inglourious Basterds? Eller kanske några avsnitt av Pasila, som är en himla skoj tecknad satirisk komedi om finska polis och samhälle?

Eftersom det är ganska sen match, måste man äta en gång till vid halv fyra – fyra. Efter mat blir det 100% laddning, dvs hög musik, en Redbull och en dataspel. Och om jag skulle komma ihåg att packa med mig en salmiakki-påse så att Micke får inte panik... Sedan är det dags att åka till hallen och göra histori. Vinn eller försvinn. Enkelt. Vi vet vad det handlar om.

NU KÖR VI!

/Liisa Kokkonen #70

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar