2010-03-24

TVÅ DAGAR NU.

Tagga, tagga! Bara lite mer än två dagar kvar nu innan årets viktigast match drar igång. Herregud. Jag som förr brukade vara ett nervvrak inför matcher i allmänhet och viktiga matcher i synnerhet känner mig lugn. Förväntansfull men lugn. Det ska bara bli otroligt roligt. Känns lite som när man var liten och gick omkring och väntade på julafton. Man var liksom helt pirrig i hela kroppen och var sååååååååååååå sugen på att kika lite i paketen men ändå inte. Man längtar och längtar. Det enda man kan tänka på är julafton. På fredag hoppas jag att vi kan säga som en Balrogspelare en gång sa: "den här vinsten är fan bättre än julafton!".

Igår fick vi lite träningsledigt och tur var väl det för satan vilket vrak man var. Noll sömn på en jobbig förlust och sedan glida in glad och pigg och producera hela dagen på sitt arbete. Tack GA även för nattmössan-bilden på webben. Jag var inte helt i form när ni mötte upp mig på flyget med ett kameraobjektiv större än Russia very close to my face. Grus i ögat osv. osv. Jag lovar att jag kan lite bättre med lite smink, skönhetssömn och fixad frilla. Men vi bjuder på den.

Ikväll är det träning på schemat igen och tack och lov för det. Efter ett dygn utan klubba och boll blir man väldigt sugen så här i slutspelstider. Hoppas på en träning med mycket spel och att spänningen ska dallra lite i luften. Jag vill att Anna Jakobsson ska slänga mördarblick from hell, då vet man att hon är på G. Jag vill att Ewa Jansson ska tacklas så ribbstolarna rasslar, då vet man att hon är på G. Jag vill att Sabbe ska sura till på den stackars saten som dömer tvåmålet samtidigt som hon plockar ner en boll på hyllan trixa lite och sedan smälla upp den i taket på volley (inga höga krav), då vet man att hon är på G. Jag vill ha mycket surr, pepp och nu jävlar från alla, då vet man att laget är på G. Jag vill att Halle, Göran och Myrta, männen i mitt liv, bara ska mysa runt och se sådär lycklig ut som bara dom kan när dom är förväntansfulla, då vet man att dom är på G.

Efter träningen får dom som vill massage. Jag fick en släng av skrockfullhet i mig och hoppar över massage. Jag använder mig aldrig av knådning som uppladdning i vanliga fall så jag kör på som vanligt. Mycket mat, mycket vatten och mycket sömn.

Ni kommer väl till hallen på fredag? 19.15!

/Eva Didriksson #6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar