2010-04-01

VAD HÄNDER?

Slutspelsbubblan rullar vidare. Matchen i måndags borta mot IKSU är historia. Sömnen har äntligen hämtat sig efter en natt i buss. Ryggen känns inte lika paj. Kudden jag tvångsköpte i Ö-vik var ju jävligt obekväm insåg jag när jag kom hem så den ligger nu i garderoben. Hamnar på avdelningen för onödiga köp. Efter matchen i måndags var man sjukt trött. Jag vet inte om man fick slita mer än vanligt. Givetvis får man slita livet ur sig i en semifinal. Man blev lite less helt enkelt. Ibland blir jag så provocerad av att inte alla bara gör. Hade en negativ dag igår men nu är vi på´t igen. Nu är jag sjukt taggad att veva däng mot IKSU.

Kylie sjunger på radion. Utanför fönstret har regnmolnen blåst bort och jag ser blå vårhimmel. Vi har påsk straight ahead vilket innebär en kort jobbvecka den här veckan OCH nästa vecka. Love till statliga företag just idag. Men det är nog just idag bara. Känner för att packa ihop och med Ray Ban på näsan gå ut i solen. Just nu krockar två väldigt roliga saker. Öväntade saker. Det där får vi ta och lösa sa kärringen som sket i vasken. I tisdags var det vila från träning och vi fick köra rehab med våra kroppar. Typ sömn. Igår körde vi igång med en timmes träning. Blev mest spel. Idag kör vi en lättare träning för att hålla igång ben, fötter, handleder och huvud. Blir antagligen någon timme eller så med lite lättare spel.

Visst blir man alldeles tossig när våren kommer. Lite nykär i livet kan jag tycka. Igår när vi var ute och värmde upp med lite löpning sprang jag ikapp Milla, Jossan och Bäbis (Steen).

- Idag var det först gången jag kände lukten av blöt asfalt. Det luktar nästan lite sommar, sa Milla.

Mycket bra doft säger jag.


Pic: ...etc

/Eva Didriksson #6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar